برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزارت ورزش باید به انتخابات بسکتبال ورود کند| برگزاری انتخابات نباید برعهده یک نامزد باشد!

  • کد خبر: ۸۶۱۹۵
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
وزارت ورزش باید به انتخابات بسکتبال ورود کند| برگزاری انتخابات نباید برعهده یک نامزد باشد!
آیا انتخاب سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال که رئیس آن یکی از نامزدهاست به عنوان دبیر مجمع کار درستی است؟ آیا سپردن برگزاری انتخابات به دست یک نامزد عادلانه است؟

سعیده فتحی/شهرآرانیوز، ۲۳ دی ماه سال ۹۶ رامین احمدی طباطبایی با کسب ۲۳ رای از ۴۲ نفر به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال انتخاب شد و حالا پس از گذشت ۴ سال دوباره به زمان انتخابات ریاست این فدراسیون رسیدیم، انتخاباتی که نحوه برگزاری آن با دوره‌های قبل متفاوت خواهد بود.
در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که اگر نامزد پست ریاست، خود در فدراسیون عهده دار مسئولیتی همچون ریاست بود به لحاظ اخلاقی از سمت خود استعفا می‌داد تا شائبه مهندسی شدن انتخابات به وجود نیاید و سرپرست پیگیر برگزاری انتخابات می‌شد. اما متأسفانه در این دوره در برخی فدراسیون‌ها شاهد حضور نامزد‌های پست ریاست در رأس کار هستیم که همین موضوع می‌تواند نکته شائبه‌برانگیز باشد.
به فرض مثال در بسکتبال رامین احمدی طباطبایی که در حال حاضر ریاست این فدراسیون را برعهده دارد برای دوره آینده هم نامزد شده و خودش هم می‌خواهد انتخابات را برگزار کند.
محمدرضا صالحیان که در حال حاضر عنوان سرپرست دبیری فدراسیون را یدک می‌کشد به عنوان دبیر مجمع برگزیده شده و شائبه‌هایی را به وجود آورده است! به هر حال هرچه باشد نامزد‌ها تلاش می‌کنند تا آرا را به سمت خود بکشانند و در چنین شرایطی که برگزاری مجمع دست یکی از نامزدهاست به نظر نمی‌رسد عدالت بین تمامی نامزد‌ها برقرار شده باشد.
در حال حاضر فدراسیون بسکتبال انتخابات هیات‌ها را برگزار می‌کند و باز این شائبه به وجود می‌آید که نکند در چیدمان هیات‌ها مهندسی صورت بگیرد.
از طرف دیگر شنیده می‌شود که اطلاعات مربوط به نامزد‌ها از سوی فدراسیون به بیرون درز پیدا می‌کند و حتی با افرادی که با دیگر نامزد‌ها قصد همکاری دارند تماس گرفته می‌شود تا آن‌ها را از ورود به این کار منصرف کنند!
یا این شایعه دهان به دهان می‌چرخد که فدراسیون قصد دارد مدیر فلان باشگاه را به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب کند، یا مدیر باشگاه دیگر را به عنوان دبیر آینده اش انتخاب خواهد کرد و همه این‌ها باعث به وجود آمدن حرف و حدیث‌هایی شده که نکند این پیشنهاد‌ها برای گرفتن رای باشگاه‌ها در انتخابات پیش رو باشد.
بدون شک این اتفاقات شائبه چیدمان در مجمع را به وجود می‌آورد که شاید بهتر است افرادی در رأس کار باشند که همسو با رئیس فعلی فدراسیون نباشند.
درست است که هنوز دوره ۴ ساله ریاست طباطبایی تمام نشده و نمی‌توانند سرپرست بگذارند، اما آیا بهتر نبود برای جلوگیری از این شائبه‌ها دبیر مجمع را فردی بیرون از فدراسیون انتخاب می‌کردند تا این حرف و حدیث‌ها پیش نیاید؟ یا اینکه برگزاری انتخابات را چند ماه به تعویق می‌انداختند و با سپردن کار به دست سرپرست انتخابات را برگزار می‌کردند؟
الان برای فدراسیون تیراندازی هم سرپرست انتخاب شده و به جای علی دادگر وزارت ورزش مهدی مبینی را به عنوان سرپرست انتخاب کرده تا انتخابات این فدراسیون هم روند عادلانه ای را طی کند. اگر این اتفاق برای بسکتبال هم بیفتد بدون شک برای خود طباطبایی هم بهتر خواهد بود تا بدون حاشیه در انتخابات حاضر شده و در نهایت شاهد رقابتی سالم در بین نامزد‌ها باشیم.
از همین رو امیدواریم وزارت ورزش و جوانان به انتخابات فدراسیون بسکتبال ورود کند تا جلوی این شایعات و شائبه‌ها گرفته شود و شاهد برگزاری انتخاباتی درست و سالم باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->